Lidia Matuszewska
Tomasz Lesiak
Jerzy Mazurek
Daniel Jursza
Mirosław Betkowski

Gospodarny Słupsk

We współpracy z mieszkańcami będziemy rozwiązywać problemy i bolączki naszego Miasta

6. Marek Stefański

Strona głównaKandydaci 2014Okręg 2 › 6. Marek Stefański

Marek Stefański

6. STEFAŃSKI Marek

O mnie

Jestem doktorem habilitowanym nauk społecznych, profesorem Akademii Pomorskiej w Słupsku, emerytowanym policjantem. Pracuję w Instytucie Bezpieczeństwa Narodowego na stanowisku profesora nadzwyczajnego. Ze Słupskiem jestem związany od ponad dwudziestu lat. Od 2006 roku przeprowadzam badania społeczne dotyczące jakości życia mieszkańców Słupska, w związku z tym jestem m.in. współredaktorem czterech monografii pt. Poczucie bezpieczeństwa publicznego i ocena działań Policji w percepcji mieszkańców Słupska.

Jestem współorganizatorem publicznych debat dotyczących bezpieczeństwa i inicjatyw obywatelskich. Zawodowo zajmuję się badaniami empirycznymi, dotyczącymi podwyższania jakości życia w społecznościach lokalnych. Słupsk jest właśnie tą społecznością lokalną, która jest przedmiotem moich zawodowych zainteresowań.

Mój pomysł na Słupsk

Samorządność to m.in. inicjatywa i aktywność obywatelska na rzecz swojej społeczności lokalnej. Należy zdecydowanie w większym stopniu sprzyjać inicjatywom obywatelskim w kształtowaniu bezpieczeństwa oraz jakości życia w miejscach swojego zamieszkania, jak i w całym Słupsku. Począwszy od zwiększenia bezpieczeństwa i porządku publicznego, po stworzenie warunków do inwestowania, aby wyeliminować zjawisko zmniejszania się liczby mieszkańców i ubóstwa.

Należy stworzyć większą ofertę turystyczną w Słupsku, wspólnie z Ustką, Klukami, Smołdzinem czy Swołowem, czyli wspólnie budować koalicję na rzecz rozwoju regionu. Popieram zadania zgłoszone do Słupskiego Budżetu Obywatelskiego 2015 w swoim okręgu wyborczym, pośród których znajduje się m.in. zwiększanie ilości miejsc parkingowych oraz rekreacyjnych.

Jestem za tworzeniem bardziej atrakcyjnych form studiów, po których jest możliwość podjęcia pracy. Należy zwiększyć ofertę sportowo-kulturalną dla młodzieży szkolnej i pozaszkolnej, a także wspierać nowe kluby sportowe, różne formy aktywności artystycznej czy koła zainteresowań. Bez wątpienia trzeba wybudować halę sportowo-widowiskową, tak, aby dzieci i młodzież miały możliwości realizacji swoich zainteresowań.

Dzieci i młodzież powinny w ciekawej formie dowiadywać się o roli samorządu w życiu publicznym, np. poprzez olimpiady wiedzy o samorządzie w placówkach oświatowych. Należy poprawić synergię pomiędzy szkołą, rodzicami, nauczycielami i uczniami. Nie tylko Uniwersytet Trzeciego Wieku powinien wykazywać aktywność oraz wspierać inicjatywy na rzecz seniorów naszego miasta.